انواع آسانسور و مقایسه سرعت حرکت آنها

امروزه شاهد افزایش روزافزون ساخت ساختمان های مرتفع هستیم، که استفاده از آسانسور در این ساختمان ها اجباری است. قطعا در صورت نبود آسانسور در اینگونه ساختمان ها رفت و آمد برای ساکنین بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود و همچنین ارزش ساختمان نیز پایین خواهد آمد. بالابر یا آسانسور وسیله ای است که افراد یا بار را از طبقه ای به طبقه دیگر منتقل می کند، در واقع آسانسور اتاقک متحرکی است که می توان توسط آن از پایین ترین طبقه ساختمان به بالاترین طبقه یا برعکس رفت. انواع آسانسور شامل آسانسور خانگی، آسانسور باربری، آسانسور کششی، آسانسور ویلچربر، آسانسور بیمارستانی، آسانسور خدماتی، آسانسور کارگاهی، آسانسور تجاری، آسانسور MRL، آسانسور گیرلس، آسانسور هیدرولیک، آسانسور هتلی، آسانسور فروشگاهی، آسانسور خودروبر، آسانسور خلا، آسانسور مغناطیسی، آسانسور کابلی و … است که در ادامه درباره تک تک انواع آسانسورها به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

آسانسور خانگی (هوم لیفت)

آسانسورهای خانگی، بالابرهایی با امکانات و ویژگی آسانسور می باشند که به آنها مینی آسانسور نیز گفته می شود. این نوع از آسانسورها برای ساختمان هایی که از قبل مکانی برای آسانسور تعیین نشده است، بسیار مناسب هستند. ظرفیت آسانسور خانگی بین 2 الی 6 نفر است، که اصولا برای ساختمان های 2 الی 4 طبقه، خانه های دوبلکس، رستوران، ویلا و مغازه استفاده می شود.

مزایای آسانسور خانگی

به دلیل اینکه یکی از مشکلات ساختمان های قدیمی، کمبود مکان برای نصب آسانسور و تامین برق سه فاز است، آسانسورهای خانگی این مشکل را برطرف کرده اند.
استفاده از هوم لیفت ها به جای آسانسورهای معمولی در قیمت نهایی آپارتمان نیز تاثیرگذار است.

آسانسورهای خانگی فاقد وزنه تعادل هستند، بنابراین در صورت استفاده از این آسانسورها به جای آسانسورهای کششی معمولی، حدود 13% به فضای مفید ساختمان اضافه می شود.

آسانسورهای خانگی به نسبت آسانسورهای معمولی به ارتفاع بسیار کمتری برای گودال نیاز دارند.

آسانسورهای خانگی به فضای بزرگی برای موتورخانه آسانسور و صفحه کنترل نیاز ندارد.

انواع آسانسور خانگی شامل آسانسورهای کششی و هیدرولیکی است که در مقایسه با آسانسورهای معمولی، قیمت مناسب تری دارند.

امکان استفاده از برق تک فاز در هوم لیفت ها وجود دارد، در حالی که در آسانسورهای معمولی نیاز به برق سه فاز است.
جنس آسانسورهای خانگی از شیشه، استیل و پی وی سی است.
هوم لیفت ها مجهز به پاراشوت، سیستم برق اضطراری، سیستم فرمان به صورت سفارشی، روشنایی و قفل برقی درب هستند. در صورتی که به دنبال آسانسورهای ارزان قیمت هستید، هوم لیفت ها گزینه بسیار مناسبی هستند.

آسانسور کششی

یکی از قدیمی ترین و در عین حال پر استفاده ترین انواع آسانسور، آسانسورهای کششی هستند، این نوع از آسانسورها علاوه بر اینکه کاربرد خانگی دارند کاربردی تجاری نیز دارند. در آسانسور کششی برای جابجایی از سیم بکسل، وزنه و فلکه استفاده می شود. این نوع از آسانسورها به کمک نیروی گیربکس و الکتروموتور حرکت می کنند و کابین آن ها نیز توسط سیم بکسل به کادر وزنه تعادل وصل می شود. این موضوع اهمیت بسیار زیادی در تامین امنیت آسانسور در مقابل حوادث دارد. چناچه آسانسور در بازه زمانی تعیین شده بازرسی شود، هر گونه مشکل یا اختلالی در سیم بکسل تشخیص و اصلاح می شود. البته در صورت وقوع حادثه نیز این گونه آسانسورها مجهز به امکاناتی هستند که می توانند سرعت آسانسور را کنترل کنند و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنند. انواع آسانسورهای کششی از لحاظ شکل به دو نوع شیشه ای و بسته تقسیم می شوند.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد