10 نکته طلایی در خرید آسانسور که باید بدانید

باور عمومی در هنگام خرید کالا و خدمات به سمت ارزان خریدن تمایل دارد. با لحاظ این موضوع روشن که هر کالا و خدمتی بر اساس تعارف حرفه ای داری قیمت و هزینه تقریبا مشخصی باید باشد و اینکه در مبحث خرید آسانسور که یک کالای فنی و مهندسی مرکب از بخش ها و تجهیزات مختلف است، دانستن نکات مهم و کلیدی می تواند کمک قابل توجهی در دریافت کیفیت مناسب و پرداخت هزینه های مناسب تر ایفا نماید.

آسانسور بعنوان یک جزء حیاتی از آپارتمان شما، یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود. در نظر گرفتن فاکتورهای قابل کنترل و مهم زیر قبل از خرید یک آسانسور منجر به حداقل شدن هزینه های آن در طول عمر مفید ساختمان، می شود:

 از سیستم کنترل های انحصاری پرهیز کنید

بسیاری از آسانسورهای جدید خاص هستند یا اجزاء خیلی خاصی دارند. در صورتیکه یک آسانسور با سیستم کنترل خیلی خاص نصب کنید، احتمالاً تنها گزینه شما برای خدمات سرویس بعدی، پیمانکار نصب خواهد بود و این بر خلاف فاکتور چهارم زیر به منظور تخمین صحیح هزینه یک آسانسور در طول عمر مفید آن است. با انتخاب یک آسانسور با اجزاء خاص، تقریباً غیر ممکن یا بسیار دشوار است بتوان خدمات نگهداری با قیمت رقابتی دریافت نمود .معمولاًبعد از گذشت ۵تا ۰۱سال و با معرفی سیستم های کنترل جدیدتر، سایر پیمانکاران نیز به ابزارها و اجزاء سیستم های کنترل خاص دستیابی پیدا می کنند. در این شرایط خدمات نگهداری با هزینه مناسب قابل دریافت خواهد بود.

طراحی های خاص عامل ایجاد هزینه های اضافی

بسیاری از آسانسورها، دارای طراحی خاص هستند خصوصاً در انواع جدیدبدون موتورخانه (MRLs) بکارگیری اجزاء اختصاصی فراوانی، منجر به یک آسانسور خیلی خاص خواهد شد. در این شرایط قیمت تجهیزات یدکی این دستگاه بعضاً حتی بیش از ده برابر یک آسانسور رایج و نرمال می شود.ضمن اینکه آیتم های متعددی از این طرح های خاص بدلیل وجود تقاضای محدودعموماً دیگر تولید نمی شوند و استفاده از آنها منسوخ می گردد. اخیراً مواردی مشاهده شده است که حتی پیش از گذشت یک سال ازعمریک آسانسور بدون موتورخانه، برخی از اجزاء مهم آن کمتر در دسترس می باشد. آسانسورهای خاص شما را گول نزند، به فکر طول عمر 10 ساله آسانسور و هزینه های نجومی قطعات انحصاری باشید.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد